Suzuki Vitara

Suzuki Vitara – čas prolomit hranice

Projekty, ambice, významné události – život dospělých je plný zodpovědnosti. Ale za všemi těmi plány a důležitými schůzkami se skrývá něco hlubšího uvnitř nás: to malé dítě, které chce vyrazit za hranice všedních dnů! Svádí nás to každý den. Jezdit po silnici i v terénu, užívat si strhující design a špičkové technologie. Objevte novou Suzuki Vitaru.

Výkon v každém terénu

Společník do všech podmínek: seznamte se s všestranným vozem, který si poradí za každého počasí s libovolným povrchem pod koly. Pohání jej silné a úsporné motory BoosterJet. Přenos výkonu na všechna kola zajišťuje unikátní systém pohonu 4×4 AllGrip. Opravdové SUV od Suzuki těží z desítek let zkušeností: poskytuje radost z jízdy bez námahy a s maximální trakcí za všech okolností.

 

Mimořádně efektivní pohonné jednotky

Motor 1.0 BoosterJet

Zážehový motor 1.0 BoosterJet kombinuje přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem. Díky tomu dosahuje na jedné straně točivého momentu na úrovni atmosférického motoru o objemu 1,8 litru, zároveň má však vynikající spotřebu paliva. Systém přímého vstřikování benzinu snižuje teplotu ve válcích, což vede k účinnějšímu spalování, a tedy i nižší spotřebě paliva. Díky přeplňování turbodmychadlem má motor vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, který je výhodou ve všech provozních podmínkách: ve městě, při sportovní jízdě i v terénu.

Motor 1.4 BoosterJet

Kompaktní zážehový motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováním a přeplňováním turbo­dmychadlem umožňuje Suzuki Vitaře jízdu na vlně točivého momentu. Turbodmychadlo doplněné mezichladičem stlačeného vzduchu zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách a umožňuje dynamickou jízdu dokonce už okolo 2 500 otáček. Obtokový ventil, který otevíráním nebo uzavíráním reguluje tlak dodávaný turbodmychadlem, výrazně zrychluje odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu a pomáhá snižovat spotřebu. Systém přímého vstřikování díky optimalizaci množství vstříknutého paliva, načasování okamžiku vstřiku a tlaku, pod kterým se palivo dostává do válců, dále zvyšuje účinnost motoru. Optimalizovaný sací trakt napomáhá akceleraci vozu a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců zlepšuje hospodárnost provozu.


Pětistupňová manuální převodovka (motor 1.0 BoosterJet)

Odstupňování převodů je nastaveno s ohledem na spotřebu paliva a jízdní výkony. Díky provedeným inovacím se zdokonalilo řazení, pohyb řadicí páky je jemnější. Zvýšená tuhost skříně převodovky potlačuje přenos hluku a vibrací.

Šestistupňová manuální převodovka (motor 1.4 BoosterJet)

Optimalizované odstupňování převodů zlepšuje spotřebu paliva a jízdní výkony. Nově přidané vyvažovací závaží přináší příjemnější pocit z řazení. Zvýšená tuhost skříně převodovky navíc potlačuje přenos hluku a vibrací.

Šestistupňová automatická převodovka (motory 1.0 a 1.4 BoosterJet)

Díky zvětšenému rozsahu převodů nabízí šestistupňová automatická převodovka vynikající akceleraci, a to i při rozjezdu z místa, a současně nízkou spotřebu paliva při jízdě vysokými rychlostmi. Zabudovaný chladič oleje usnadňuje udržení převodovky v optimálním rozsahu provozní teploty i pod zátěží, což dále zlepšuje spotřebu v běžném provozu.

Páčky pod volantem pro ruční volbu převodů (šestistupňová automatická převodovka)

Změnit převod lze rychle a snadno přesně v okamžiku, kdy si to řidič přeje. Díky páčkám pod volantem pro ruční volbu převodů může být sportovní jízda stejně zábavná jako u vozu s manuální převodovkou.

Pohon všech kol AllGrip

Systém pohonu všech kol AllGrip

„Vůz, který si poradí s nezpevněným povrchem a dostane Vás na místa, kam auta dříve jet nemohla.“ S touto filozofií jsme v roce 1970 vyvinuli náš první vůz s pohonem všech kol. Pokročilý systém AllGrip vychází z desetiletí zkušeností s vývojem pohonu 4×4. Naše technologie je zdokonalena tak, aby Vám poskytovala radost, potěšení a jistotu. S pohonem AllGrip Vitara vyhoví všem Vašim potřebám a rozšíří okruh možných aktivit.

Čtyři volitelné jízdní režimy

Vyberte si na ovládacím panelu mezi sedadly jeden ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow nebo Lock. Barevný multifunkční displej na přístrojovém štítu zřetelně zobrazuje, jaký režim systému AllGrip je právě aktivní.

Režim Auto

Hlavní prioritou je nízká spotřeba paliva v běžných provozních podmínkách. Vůz využívá pohon všech kol v zájmu zvýšení bezpečnosti, pokud hrozí protočení předních kol.

Režim Sport

Přenosem hnací síly na zadní kola zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Pro snadnější využití výkonu motoru zostřuje reakce při sešlápnutí plynového pedálu.

Režim Snow

Optimální řešení pro jízdu na sněhu, na nezpevněném nebo na kluzkém povrchu. Zlepšuje trakci při zrychlování a stabilizuje vůz v obtížných provozních podmínkách.

Režim Lock

Pro vyproštění ze sněhu, bláta nebo písku systém směřuje více točivého momentu na zadní kola. ESP®* a další technologie jsou nastaveny tak, aby pomáhaly při rozjezdu a jízdě nízkou rychlostí. V rychlostech nad 60 km/h se režim Lock automaticky přepne do režimu Snow.
* ESP® je registrovaná ochranná známka Daimler AG.

Asistent sjíždění svahu

Když se vůz pohybuje ve strmém klesání směrem dolů a brzdný účinek motoru ho nestačí zpomalovat, asistent sjíždění svahu začne přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy. Díky tomu se můžete plně koncentrovat na řízení.

Drsnější. Výraznější. Stylová pro všechna Vaše dobrodružství

Připravte se: vnější design vyjadřuje sílu a energii. Díky výraznému stylu na sebe Vitara strhuje pozornost, ať se objeví kdekoliv. Nezaměnitelný design Vitary dává jasně najevo, že je připravena vyrazit za jakýmkoliv dobrodružstvím na silnici nebo v terénu. Změňte dojem, jakým působíte na své okolí, a potěšte své smysly vylepšeným interiérem dospělého SUV.

 

Výrazný zevnějšek

LED světlomety

Světlomety s lesklým pozadím a technologií LED šetří energii při jízdě se zapnutými potkávacími světly. Modré orámování čočky projektoru expresivně znázorňuje fakt, že diody vydávají jasně bílé studené světlo.

LED denní svícení a přední mlhová světla

Svisle orientovaná světla pro denní svícení mají unikátní tvar a rovněž využívají technologii LED. Ve výbavě nechybí také přední mlhová světla, která zlepšují viditelnost za špatných povětrnostních podmínek.

Tradiční designové motivy SUV Suzuki

Typické prvky automobilového designu Suzuki, jako například pětidílná mřížka chladiče nebo výrazná chromovaná linka na nárazníku, v novém pojetí designu propojují tradici s modernou.


Nové vzory kol

17" kola z lehké slitiny s leštěným povrchem

17" kola z lehké slitiny

16" ocelová kola s poklicemi

Dokonalý interiér

Interiér prémiové kvality

Nastoupit do Vitary je jako vkročit do promyšleného světa tvořeného materiály vysoké kvality. Vitara ukrývá prostor, v němž jsou každé tlačítko, přepínač a ukazatel na svém přirozeném místě. Užívejte si prostoru, který se Vám nikdy nebude chtít opustit.

Hodnotné provedení palubní desky

Měkká výplň pod povrchem horního dílu palubní desky dodává interiéru nádech prémiové kvality.

Sedmipalcový dotykový displej

Audiosystém je integrován do multimediálního systému s dotykovým displejem, který se ovládá podobně jako telefon. Svůj chytrý telefon můžete připojit pomocí Bluetooth® nebo kabelem přes USB. Rozhraní Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™ umožňují ovládat podporované aplikace ve Vašem telefonu přímo přes dotykový displej v autě. Součástí multimediálního systému jsou také další užitečné funkce jako parkovací kamera nebo navigace.

Nový 4,2palcový barevný informační displej

Pokročilý barevný multifunkční LCD displej s úhlopříčkou 4,2" vyplňuje prostor uprostřed přístrojového štítu mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Řidiči se na něm zobrazují všechny důležité údaje o provozu a vlastnostech vozu. Dynamická grafika displeje přehledně znázorňuje informace o zvoleném jízdním režimu AllGrip, okamžitém výkonu a točivém momentu motoru, intenzitě sešlápnutí plynového a brzdového pedálu a další údaje. Díky široké paletě poskytovaných informací budete mít vždy dokonalý přehled o jízdě.

Nový geometrický vzor čalounění

Stylově navržená sedadla se semišovým čalouněním ve střední části poskytují řidiči i celé posádce maximální oporu a komfort.

Nový design hodin uprostřed palubní desky

Hodiny zasazené doprostřed palubní desky mezi výdechy ventilace s moderním designem ciferníku obohacují prostor před řidičem.

Pakety individualizace

Více funkcí. Více bezpečnosti. Více... WOW!

Vitara nemá jen skvělý vzhled, ale také spoustu chytrých funkcí. Díky nejmodernějším technologiím se mohou řidič i celá posádka cítit chránění, v bezpečí a pohodě.

Pokročilé asistenční systémy

Suzuki Safety Support*

Vitara je vybavena pokročilými funkcemi sledování provozu, které využívají kombinaci monokulární kamery a laserového senzoru pod čelním sklem. Spojením monokulární kamery, jež vyniká při detekci překážek ve střední až velké vzdálenosti a dokáže rozpoznat chodce nebo podélné dopravní značení, a laserového senzoru, který sleduje bližší překážky a podporuje kameru při jízdě v noci, dosahuje Vitara vynikající úrovně aktivní bezpečnosti.

* Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značení má určitá omezení.

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě Vitara současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.


Varování

Varuje řidiče zvukovým signálem a kontrolkou.

Brzdový asistent

Pokud je riziko srážky vysoké a řidič panicky brzdí, systém aktivuje brzdový asistent, který zvýší brzdnou sílu.

Automatické brzdění

Pokud je riziko srážky ještě vyšší, systém začne automaticky brzdit plnou silou.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet Vitaru ve správném jízdním pruhu.

Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. V případě, že řidič „kličkuje“, například z důvodu únavy, systém zobrazí varovné hlášení na displeji a začne vibrovat volantem.

Rozpoznání dopravních značek

Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky. Pokud v daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.

Sledování mrtvého úhlu

Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Vitara vybavena dvěma radarovými senzory v zádi, které sledují ostatní vozidla v mrtvých úhlech na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, kontrolka se rozbliká a doplní ji zvukový signál.

Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.

Dokonalý komfort

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)*

Pokud se v jízdním pruhu před Vitarou vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních**. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go*

(pro vozy vybavené šestistupňovou automatickou převodovkou)

Funkce Stop & Go ke standardním vlastnostem adaptivního tempomatu přidává možnost udržovat bezpečný odstup až do úplného zastavení. Funkce Stop & Go rozšiřuje možnosti využití adaptivního tempomatu, například v dopravních zácpách.***

1. Udržování konstantní rychlosti

Pokud je odstup od vpředu jedoucího vozidla dostatečný, Vitara udržuje konstantní nastavenou rychlost.

2. Zpomalování

Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než Vitara, nastavená rychlost Vitary se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup.

(Pouze adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go) Pokud vpředu jedoucí vozidlo zpomaluje až do úplného zastavení, Vitara postupně snižuje rychlost, až v bezpečné vzdálenosti zastaví také. Pokud se vozidlo před Vitarou během 2 sekund od zastavení opět začne pohybovat, Vitara se rozjede také a u toho zachovává bezpečný rozestup. V opačném případě se adaptivní tempomat deaktivuje a řidič musí sešlápnout brzdový pedál, pokud chce, aby Vitara zůstala stát.

3. Zrychlování

Pokud vozidlo vpředu opustí původní jízdní pruh a před Vitarou tak vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.

Zadní parkovací kamera

Displej může zobrazovat pohled z kamery na dveřích zavazadlového prostoru, která usnadňuje výhled směrem vzad při couvání.

Přední a zadní parkovací senzory

Ultrazvukové senzory v náraznících sledují překážky okolo vozu a upozorňují na ně audiovizuálním varovným signálem. V případě, že Vitaře stojí v cestě překážka, znázorní se tato skutečnost na informačním displeji a současně se spustí akustické varování.

Sledování prostoru za vozem

Při couvání rychlostí do 8 km/h Vitara pomocí dvou radarových senzorů umístěných na zádi sleduje prostor za vozem. Pokud se z boku blíží jiné vozidlo, systém řidiče na tuto skutečnost při vyjíždění z parkovacího místa upozorní. Současně se zobrazí varování na informačním displeji a spustí se zvukový signál. Díky této pomoci je vyjíždění z míst s omezeným výhledem bezpečnější.

* Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značení má určitá omezení.
** Délka bezpečného rozestupu se liší v závislosti na rychlosti jízdy.
*** Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go se deaktivuje a systém přestane účinkovat na brzdy 2 sekundy po úplném zastavení.

Nespoléhejte se prosím jen na asistenční systémy. Vždy řiďte bezpečně.

Suzuki Smartphone audio

Sedmipalcový dotykový displej s rozhraním pro připojení chytrého telefonu

Sedmipalcový dotykový displej poskytuje intuitivní ovládání multimediálního systému, ať už se jedná o přehrávání hudby, telefonování v režimu hands-free, navigaci, nebo práci s aplikacemi ve Vašem telefonu. Všechny funkce jsou přehledně rozděleny do čtyř skupin – Poslech, Volání, Jízda a Připojení. Systém Suzuki Smartphone Linkage Audio umožňuje připojení telefonu přes rozhraní Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™.* Apple CarPlay nabízí po připojení kompatibilního iPhonu přes USB přístup k telefonování, hudbě, zprávám a navigaci, a to buď skrze hlasové ovládání, nebo dotykově na displeji. Android Auto přenáší na dotykový displej Google Maps™, Google™ Search a další služby Google. MirrorLink™ nabízí přístup k různým aplikacím v chytrém telefonu, abyste mohli ovládat funkce svého telefonu přímo na dotykovém displeji ve voze.

Multifunkční volant

Snadno použitelný volant s intuitivně rozmístěnými tlačítky dává řidiči plnou kontrolu nad všemi podstatnými funkcemi bez nutnosti sundat ruce z volantu. Tlačítka na levé straně ovládají rádio, telefon připojený přes Bluetooth® a základní funkce konektivity s chytrým telefonem. Tlačítka na pravé straně jsou určena pro kompletní nastavení všech funkcí adaptivního tempomatu.

* Apple CarPlay funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://www.apple.com/ios/feature-availability/#applecarplay-applecarplay. Pro více informací včetně výčtu modelů iPhone kompatibilních s Apple CarPlay jděte na: https://www.apple.com/ios/carplay/. Apple, Apple CarPlay a iPhone jsou ochranné známky Apple Inc. registrované v USA a dalších zemích. Android Auto funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://www.android.com/auto/#hit-the-road. Vyžaduje aplikaci Android Auto dostupnou přes Google Play a chytrý telefon kompatibilní se systémem Android aktualizovaným na verzi Android™ 5.0 Lollipop nebo vyšší: https://support.google.com/androidauto/#6140477. Android a Android Auto jsou ochranné známky Google LLC.
MirrorLink™ funguje v zemích uvedených na seznamu pod tímto odkazem: https://cert.mirrorlink.com/ProductListing/. MirrorLink™ je registrovaná ochranná známka Car Connectivity Consortium LLC.

Bezpečnost na úrovni

Pevný skelet karoserie TECT

Konstrukce karoserie využívá konceptu Suzuki TECT. Pevná struktura při nehodě účinně pohlcuje a rozptyluje energii nárazu.

Sedm airbagů

Výbornou ovladatelnost Vitary doplňují bezpečnostní prvky, které mají za úkol ochránit posádku při nehodě. Mezi ně patří dvojice čelních airbagů pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, jež chrání hrudník při bočním nárazu, okenní airbagy, které při bočním nárazu chrání hlavy pasažérů v obou řadách sedadel, a kolenní airbag chránící nohy řidiče při čelním nárazu.

ESP®

Pokud kola ztrácí trakci, stabilizační systém ESP®* automaticky upraví výkon motoru a přibrzdí kola, aby řidič udržel kontrolu nad vozem.

* ESP® je registrovaná ochranná známka Daimler AG.

Každodenní použitelnost

Velký prostor pro zavazadla

Široký vstupní otvor, nízká nakládací hrana a velkorysý objem 710 litrů zavazadlového prostoru po sklopení zadních sedadel* Vám dávají jistotu, že dovnitř naložíte vše, co potřebujete převážet.

* Měřeno dle metodiky německé asociace automobilového průmyslu VDA.

Automatická klimatizace

Díky jednoduchému nastavení máte jistotu, že uvnitř Vitary bude vždy taková teplota, jakou si přejete.

Panoramatické střešní okno

Prosklená střecha se skládá ze dvou dílů, které se důmyslně zasouvají nad sebe. Do interiéru tak přináší nejen světlo, ale i čerstvý vzduch.

Loketní opěrka mezi předními sedadly

Pro dosažení maximálního komfortu má středová loketní opěrka posuvný horní díl. Pod ním se nachází objemná schránka na uložení drobných předmětů.

Předváděcí jízda
Mám zájem o vozidlo